کد خبر 615259
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

«عوده بشارات» درمقاله ای که در روزنامه صهیونیستی (هاآرتص) نوشته از نقش منفی و فاجعه آمیز سعودی در طول سال های گذشته در پرونده فلسطین پرده برداشته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری شبکه المنار، در این مقاله آمده است که« شبتای شبیط »رئیس اسبق سازمان تروریستی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از آنچه جنبش « افسران برای امنیت اسرائیل» خوانده می شود، خواسته است تا از پنجره ای که « ابتکار عمل عربی برای سازش با اسرائیل» گشوده است، استفاده کنند.

این ابتکار ضد ملت و مقاومت فلسطین را سعودی در سال 2002 در اجلاس سران عرب در بیروت برای تامین منافع دشمن صهیونیستی ارائه کرد که با درایت و ایستادگی ژنرال « امیل لحود» رئیس جمهوری وقت لبنان ناکام ماند اما رژیم سعودی همچنان درصدد تحقق آن با هدف ایجاد زمینه عادی سازی روابط با این رژیم است.

رئیس اسبق موساد تاکید کرده اس که « رژیم سعودی درصدد است تا محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل ما زانو بزند».

وی خاطرنشان کرده است: به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد کردم از ابتکار عمل عربی برای عادی سازی روابط جهان عرب و اسرائیل استفاده کند البته بعداز عقب نشینی اسرائیل از بخش هائی از سرزمین های اشغالی اما نتانیاهو فقط بخش اول این پیشنهاد را شنید.

شبیط ادامه داده است: نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ می خواهند توط کشورهای عربی ، محمود عباس را وادار کنند تا تسلیم شود و ما می توانیم از نزدیک شدن برخی کشورهای عربی و مخالفان به سعودی استفاده کنیم.

** روابط سعودی اسرائیلی
 
بشارات در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: « عبدالمجید حمدان» مورخ عرب در یکی از کتاب هایش به نامه یکی از فرزندان سعود در ابتدای قرن گذشته به بریتانیا اشاره کرده است.
« سلطان بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود» در این نامه خطاب به « پیرسی کاکس» نماینده بریتانیا نوشته است که « هزاران بار اقرار و اعتراف می کنم مانعی نمی بینم که فلسطینی ها مطابق میل بریتانیا هرآنچه لازم باشد به یهودیان مسکین و دیگران ببخشند و تا ابد متعلق به آنها باشد.

بشارات در مقاله خود به نقش منافقانه و دوگانه برخی سران عرب اشاره کرده و نوشته است: برخی سران عرب همزمان با جنگی لفظی علیه تشکیل رژیم اسرائیل، با بریتانیا و یهودیان موجود در فلسطین همکاری می کردند.

وی می افزاید: برخی از سران عرب امروز هم می خواهند تاریخ را تکرار کنند و البته این بار سعودی از عصا به صورت علنی استفاده کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس